משרד פרסום | סוכנות דיגיטל | אהוי קריאייטיב

באנו להכשות – הספינאוף של העשור

אחד הגידולים העתיקים בעולם מביא את אחד החידושים הבולטים בתחום המשקאות

את הכשות לא נמצא על המדפים של הירקן שלנו או במבצע של 2+1 בסופר. אבל למרות זאת, הכשות היא אחד הגידולים החקלאיים העתיקים בעולם, שמלווה את ההיסטוריה האנושית לאורך אלפי שנים, בעיקר, כחלק בלתי נפרד מתהליך ההכנה והשתיה של הבירה. יש כמובן חילוקי דעות על התיעודים הראשונים של שימוש בכשות על ידי האדם – מעדויות על אבקת כשות מהאלף התשיעי לפני הספירה בשבדיה ועד לעדויות על שימוש בכשות לבירה ע"י השומרים במסופטמיה והמצרים הקדמונים באלף השלישי לפני הספירה.

רעמסס, תמלא לי קצת IPA בנאד

אבל דווקא בשנים האחרונות, הפך הצמח שמסמל את אחת התעשיות היותר שמרניות בעולם (תשאלו את הנזירים בבלגיה), לבסיס למשקה חדש – מי כשות – מוצר חדש לחלוטין שפורץ בכל הכח ליותר ויותר שווקים ברחבי העולם עם מגוון גדול של מיתוגים בולטים וסופר-יצירתיים.

הכשות – שוק חקלאי בינלאומי

הכשות היא גידול חקלאי שנפוץ בעיקר בחצי הכדור הצפוני ומונה מאות זנים שונים, אבל נשלטת בעיקר ע"י ארבעה זנים מרכזיים – Cascade, Chinook, Amarillo ו- Centennial שחולשים על שוק עולמי של כ -34 מיליארד דולר, עם תחזית גידול שנתי יציבה (CAGR) של בין 4 ל- 6 אחוזים.


למרות שאנחנו מכירים את הכשות בעיקר כבסיס למשקאות אלכוהוליים ובראשם בירה, נתח השוק הגדול ביותר שצורך את גידולי הכשות הוא דווקא תעשיית התרופות עם נתח שוק של כ 47%, כשאחריה תעשיית האלכוהול ותעשיית הקוסמטיקה.
בחלוקה חקלאית עולמית, כ- 40% מהכשות מגיעה מהשדות החקלאיים של צפון אמריקה, אבל גם באירופה יש 14 מדינות שמגדלות כשות, כשהגדולה והבולטת שבהן היא גרמניה, שעל פי נתוני האיחוד האירופי מגדלת היום כ -60% מכלל הכשות האירופאית ומחזיקה בכשליש משטחי גידול הכשות העולמיים.

הטרנד העולמי החדש – מי כשות

אם עד היום, לאורך אלפי שנים, הכשות הייתה שחקנית המשנה של האלכוהול ונועדה בעיקר להעניק לבירה טעמים וארומה אז בשנים האחרונות היא החליטה שהגיע הזמן לפרוץ לקריירת סולו עם עשרות מותגים חדשים של משקאות כשות – תה, סודה ומים בטעמים.


ולא, כבר לא מדובר על עוד בירה ללא אלכוהול, אלא על משקאות שפותחו ויוצרו כמשקאות עצמאיים על טהרת התכונות הארומתיות של זני הכשות השונים.
המשקאות ובראשם, מי הכשות צוברים פופולאריות עולמית הולכת וגדלה, דרך סדרה מגוונת של מותגים אמריקאיים, אוסטרליים וניו-זילנדים.

אבל למה דווקא עכשיו?
שתי סיבות מרכזיות עזרו לכשות לצאת לדרך עצמאית בעולם המשקאות:

  1. בירה ללא אלכוהול היתה רק שלב בדרך
    הכניסה של מותגי הבירה ללא אלכוהול, שכיום חולשים על שווי שוק של מעל ל 21 מיליארד דולר עם קצב גידול שנתי גבוה של 8%, הכשירו את הקרקע הצרכנית להתחבר לסוגי משקה חדשים שנגזרים מעולם האלכוהול אבל אינם מכילים אלכוהול.
  2. בריאות וכושר
    לכשות יש ערך תזונתי גבוה מאוד: היא מכילה מגוון רחב של ויטמינים כמו B6, C ו E משולבים במרכיבים אנטיאוקסידנטים וחומצות אנטי-בקטריאליות.

כשמוסיפים לאלו ריכוז גבוה במיוחד של חלבון ומקבלים סופר-פוד מדהים שמתחבר מצוין לטרנד העולמי של בריאות וכושר.

הגיע הרגע להרים כוסית של כשות

ריכזנו עבורכם חמישה מותגים בולטים של מי-כשות שהמיתוג והאריזה שלהם תפסו לנו את העין:

  1. המרענןHOP WTR
    כמו הרבה מותגי כושר ובריאות, גם המותג הזה מגיע עם הוויב של דרום קליפורניה השמשית בלוק קייצי ולא מעט טעמים כמו מנגו, ליים, תפוז דם ופסיפלורה, וערוצי סושיאל פעילים מטיקטוק ועד אינסטגרם.
  2. האורגניh2ops
    עוד מותג מקליפורניה שהתחיל את דרכו לפני כעשור ושם דגש על ערכים של חיבור לטבע ושמירה על הסביבה, מציע מי סודה מבוססים על כשות ואופציה לטעם נוסף של ענבים.
  3. המקוריHoplark
    המותג עם העיצוב וההגשה הכי מעניינים בקטגוריה מגיע מהרי הרוקי שבקולורדו, ארה"ב. הוא התחיל דווקא כמשקה תה מבוסס כשות שבושל בסגנון של בירה והתפתח משם גם למי- כשות במגוון טעמים מיוחד מאוד – מוניל, דרך למון גראס ועד hop sour
  4. האורבניEver-hop
    מותג ניו-יורקי שהחל את דרכו במבשלת בירה שחיפשה חלופות טעימות ובריאות יותר מ"בירה ללא אלכוהול" עם עיצוב אייקוני מהודק הוא מתאפיין בשילובי טעמים כמו תפוז-מנגו או תות ואוכמניות-לימון
  5. האוסטרליHOPR
    גם האוסטרלים החליטו שבירה ללא אלכוהול זה נחמד, אבל משקה כשות בטעמים זה הרבה יותר נחמד ויצאו עם מותג של מי כשות מבעבעים עם מיתוג מאוד מינימליסטי ואפילו מרצ'נדייס כמו כובעי גולשים או מחזיק פחית ששומר עליה צוננת.

אז מה עכשיו?

כמות המותגים הגדולה שהולכת ותופסת נפח ברמה העולמית מבטיחה לנו שהכשות כאן כדי להישאר וייתכן שזה רק עוד שלב בדרך להפיכתו של צמח הכשות כבסיס לשפע של מאכלים ומשקאות חדשים.

סרטון בונוס למי שרוצה להעביר 15 דקות:

Exit mobile version