Site icon משרד פרסום | סוכנות דיגיטל | אהוי קריאייטיב

צדיק, אבקת אננס כבר הרצת?

אבקת פירות, אהוי קריאייטיב, אהוי, משרד פרסום, מאמר, פרסום חקלאי, מיתוג חקלאי

כשאנחנו חושבים על צריכת פירות אז אנחנו מדמיינים אנשים מקלפים להם בננה או פורסים אבטיח, מקסימום אנחנו חושבים על דוכן שייקים בחופים של תאילנד או ברזיל – אבל אחד הדברים האחרונים שיעלו לנו לראש זאת… אבקה. או ליתר דיוק: אבקת פירות. אז זהו, שכדאי לנו לאפס את כיווני המחשבה שלנו, כי אבקה היא הדבר הגדול הבא בתחום צרכנות הפירות העולמית.

עם שווי שוק בהיקף של כ 54 מיליארד דולר ב 2024 וממוצע צמיחה שנתי של 6.7%, ההערכה הפסימית היא שתוך עשור השוק יחצה את רף 100 מיליארד הדולרים.

רק לשם השוואה כשמתבוננים על השוק הצפון אמריקאי אז היקף הצריכה של ריבות מבוססות פירות עמד ב 2022 על 1.8 מיליארד דולר, היקף הצריכה של מחית פירות עמד על 3.1 מיליארד דולר והקיף השוק של אבקת פירות עמד על לא פחות מ 17.5 מיליארד דולר! היקפי מסחר וצריכה כאלו, יחד עם התבססות של עשרות תאגידים מהודו ועד צפון אמריקה המתמחים בייצור והפצה של אבקת פירות, מעידים על כך שאנחנו לא מדברים על אופנה חולפת אלא על תפישה צרכנית חדשה שהולכת ותופסת תאוצה גלובאלית.

אבל מה עומד מאחורי הנהירה ההמונית לאבקות הפירות? למה בכלל לצרוך פרי כאבקה ומה הקשר של כל זה להתחממות הגלובאלית?

אבקה? כבר חשבו על זה קודם?

זה אולי נראה לנו מוזר לצרוך פרי כאבקה אבל כשחושבים על זה, אנחנו כבר עושים את זה מאות ואלפי שנים עם גידולים חקלאיים אחרים. הרי כל עולם התבלינים מכורכום ועד פפריקה מבוסס על הכנת אבקה מירקות ושורשים. עכשיו אנחנו פשוט מכניסים למשוואה הזו גם את הפירות. את אבקת הפירות מכינים בתהליך שכולל הקפאה וייבוש של חלקי הפרי ואז טחינה מבוקרת שלהם לאבקה וכשחושבים על זה יש לאבקה שמתקבלת כמה יתרונות גדולים:

בריאות

בזכות תהליך ההקפאה והייבוש אבקת הפירות שומרת על הערכים התזונתיים של הפרי המקורי (פחות הסיבים התזונתיים). כלומר תכולת הויטמינים והמינרליים של הפרי נשמרת גם באבקה ובכך מאפשרת מעשה לקבל בכף אחת של אבקה כמות גבוהה של ויטמינים, אנטי-אוקסידנטים ומינרליים חיוניים לגוף.

התהליך משמר גם את מרכיבי הטעם והארומה של הפרי כך שניתן בקלות להוסיף אבקת פירות למאפים, קינוחים או קערת דגנים בבוקר ולהוסיף להם הרבה טעם, מראה צבעוני וערכים תזונתיים גבוהים.

אחסון ושינוע

תשאלו כל קולומביאני שגר במדיין בשנות השמונים והוא יגיד לכם שאבקה היא הצורה הנוחה ביותר של חומר לאחסון והעברה. לאבקה בניגוד לפרי טרי יש חיי מדף ארוכים לאין שיעור והיא מאפשרת שימוש גם אחרי חודשים ארוכים של אחסון בלי לאבד את הערכים התזונתיים. יתרון נוסף הוא בנפח האחסון שאבקה תופסת. אם לוקחים אבטיח לעומת אבקת אבטיח השינוי בנפח האחסון הוא עצום. שני היתרונות האלו פותחים בפני אבקת הפירות המון שווקים חדשים משימושים ביחידות שדה בצבא ועד תזונה לספורטאים ולמטפסי הרים. במקביל היכולת לשנע בקלות את האבקה יכולה להנגיש בקלות פירות מאזורי גידול מסויימים לאזורי צריכה שלא ניתן לגדל בהם את הפירות ללא צורך בהתאמות אחסון ושינוע יקרות ומסורבלות.

איכות הסביבה וביטחון תזונתי

את אבקות הפירות מכינים בדרך כלל מפירות ומחלקי פרי שנועדו להיזרק. כלומר יש פה תהליך מחזור או יותר נכון הקטנה עצומה של פסולת והפיכתה למזון בריא ומזין. גם פה יש פוטנציאל עצום בחיסכון במשאבים תעשייתיים שנועדו להיפטר מכמויות פסולת ענקיות, הקטנה משמעותית של הזיהום הסביבתי ויכולת לשפר את הביטחון התזונתי של אוכלוסיית העולם. קלות השימוש ובסופו של דבר השימוש באבקה הוא קל, הוא לא מצריך קילוף, בישול, הרתחה או התעסקות. האבקה נגישה וניתן להשתמש בה או כתוספת למזון, ממש כמו תבלין או כתוספת למשקאות על בסיס חלב או מים. https://bites.agvertising.biz/wp-content/uploads/2024/07/Gen-3-Alpha-1337623742-There-is-a-pineapple.mp4

יש לך כמה ק"ג של אבקה איכותית?

אם לוקחים בחשבון את העובדה שאנחנו חיים בעולם שמצד אחד מחפש להקל על חיינו עם קיצורי דרך טכנולוגיים ומדעיים ומצד שני שם דגש הולך וגדל על הבריאות שלנו ועל איכות הסביבה, אז פתאום השימוש באבקת פירות נשמע כמו הדבר הכי טבעי, חכם ומתבקש. תוסיפו לזה את הצמיחה בנתח הקהל הצמחוני והטבעוני ותגלו שאבקות הפירות הולכות לתפוס חלק הולך וגדל על המדפים בסופרים ובשווקים ועל המדפים והמגרות אצלנו בבית, למרות, שהן לעולם לא יצליחו להחליף את התחושה של ביס מרענן של אבטיח קר ביום קיץ חם.

Exit mobile version