רכש מדיה אחראי

רכישת מדיה היא אחד הכלים החשובים ביותר בבניית מהלך שיווקי מוצלח. משרד פרסום שמבצע רכש מדיה חכם מצליח למקסם את קמפיין הפרסום ולהשיג באותו תקציב תוצאות איכותיות יותר.

מדיה
רכש מדיה רכישת מדיה אהוי קריאייטיב משרד פרסום

רכש מדיה חכם – אחד ממפתחות ההצלחה של כל משרד פרסום

רכש מדיה הוא אחד המרכיבים המרכזיים בעבודת משרד הפרסום ועבור הרבה מהם הוא מהווה את אחד המקורות המרכזיים להכנסה. רכש מדיה עבור משרד פרסום אלו עמלות שיכולות להגיע מאלפי שקלים בודדים ועד לעשרות מיליוני שקלים בשנה.

אז מה בכלל הבעיה? מדברים עם ערוץ המדיה, מקבלים תמחור או שמגדירים מראש תקציב ויאללה רוכשים שטח פרסום ומקבלים עמלה.

בדרך כלל כשמדובר בתקציבים גבוהים מאוד, זה באמת פשוט ככה.  כי כל מותג שנפרסם ב 10 מיליון ש"ח יביא למודעות גבוהה.

אבל אם יש לנו מגבלת תקציב ומתחרים חסקים אז חייבים לקחת בחשבון כמה עקרונות בסיסיים, כי אחרת אפשר בקלות לבזבז כספים ולרסק את קמפיין הפרסום שלנו.

בקיצור

כדי להשיג את אותן התוצאות האופטימליות מכל קמפיין פרסום חשוב לבצע רכש מדיה נכון שמבוסס על מספר עקרונות בסיסיים:

רכש מדיה ממוקד

לפני שאנחנו פונים לערוצי מדיה שונים בבקשה להצעות מחיר ולפריסות של כלים, חשוב שנבין האם הקהל שלנו נמצא שם. פילוח ממוקד של קהל היעד שיתבצע במשרד הפרסום והשוואה שלו מול הפילוח שמציג ערוץ המדיה יאפשר לנו לבחון את המיקוד שלו ולהשיג רכש מדיה איכותי.

למה? מכיוון שרק כך נוכל להבין את איכות הקהל ביחס לחשיפות. כמות גדולה של חשיפות לקהל לא רלוונטי לא שווה הרבה. להיפך הוא עלול ליצור לחץ גדול על מחלקת המכירות של לקוחות שהסיכוי שהם יקנו את השירות או את המוצר נמוך מאוד.

רכש מדיה מבוסס על איסוף נתונים

אחרי שבחרנו את הערוצים האופציונאליים בשביל רכישת המדיה, חשוב שנאסוף כמה שיותר מידע אובייקטיבי וסובייקטיבי. סובייקטיבי – מהערוץ עצמו, שבדרך כלל מייפה את הנתונים ומציג תמונה ורודה יחסית ואובייקטיבי – נתונים שנאספים ממקורות חיצוניים כמו למשל semrush, אלקסה וגוגל טרנדס, כשאנחנו בודקים פופולאריות של אתרים ברשת.

למה? כי אם נאמין לכל מה שימכרו לנו אז נגלה שבפורטל של אינסטלטורים בגן יבנה גולשים 40 מיליון יוניקים.

ניהול מו"מ על רכישת שטחי פרסום

כשאנחנו נכנסים למו"מ על רכש מדיה המטרה שלנו היא להשיג את הפריסה הטובה ביותר בשביל להגיע לביצועי הקמפיין הטובים ביותר ביחס לתקציב. ולכן, הפתרון של הורדת מחירי המדיה הוא טוב כל עוד הוא לא פוגע באיכות הפריסה ופעמים רבות עדיף לקבל הרבה יותר פריסה באותו המחיר.

למה? כי בסופו של דבר אם רכז המדיה יעבוד טוב, הלקוח יהיה מרוצה ויגדיל את התקציב שהוא משקיע במדיה ואז כולם ירוויחו

תמהיל מדיה אפקטיבי

לקוחות רוצים לחסוך בעלויות תקציב הפרסום, שזה טוב ויפה רק שיש סף תקציב שמתחת לו, פשוט לא שווה לבצע רכישת מדיה, לא בגלל שלא נרוויח על הרכישה אלא שהקמפיין הפרסומי, קריאייטיבי וחכם ככל שיהיה פשוט לא יעבוד.
הכח של המדיה הוא ביצירת מספר מפגשים רב ככל האפשר עם הלקוחות הפוטנציאליים וכמובן לבלוט מול מפרסמים אחרים באותו ערוץ מדיה. לכן רכש מדיה שמגיע לפריסה דלה הוא לא חסכוני אלא פשוט בזבוז כסף.

למה? כי בסוף המטרה היא לא לחסוך ולא לבזבז, המטרה היא קמפיין פרסום שמצליח

רכש מדיה

איזו מדיה תיכנס לסל שלך?

מעקב אחרי אפקטיביות המדיה

זה אחד הפרמטרים החשובים ביותר. כי ככה נבין האם הרכישה שעשינו גם אם בדקנו אותה טוב טוב לפני באמת מצדיקה את ההשקעה. אבל איך אפשר לבדוק? קודם כל בערוצים דיגיטליים קל יותר לקבל נתונים דרך מקורות הגעה בגוגל אנליטיקס או דרך שימוש ב UTM בכלים הפרסומיים שלנו.

אבל מה קורה כשמדובר בקמפיינים אופליין? אז יש לנו פה כמה אפשרויות. קודם כל ליצור הפניה לדיגיטל ל URL ספציפי לקמפיין שיאפשר לנו למדוד אליו טראפיק. דבר נוסף הוא מדידה דרך גוגל של שינוי בכמות החיפושים למותג. אם אנחנו רואים שבחודשים שבהם פרסמנו היתה עליה מובהקת בגוגל לכמות החיפושים למותג אז כנראה שעשינו משהו נכון. כנ"ל לגבי כמות העוקבים ברשתות החברתיות.

הרעיון של רכישת מדיה חכמה הוא להצליח ליצור תמהיל שיצליח להביא לחשיפה גבוהה לקהל ממוקד כדי שהתקציב יצדיק את עצמו. כשהתקציב ישיג תוצאות, גם הלקוח החסכוני ביותר יידע לעשות את החשבון ולהבין שהפרסום הוא לא בזבוז אלא השקעה.

בא לכם קמפיין אצלנו? רק להשאיר פרטים פה

    בדיוק רצית לקרוא משהו?

    UTM מעקב אחרי לידים אהוי קריאייטיב משרד פרסום

    UTM מה זה? או "אני יודע מאיפה באת בקמפיין האחרון"

    לדעת מאיפה הגיע כל ליד בקמפיין מרובה פלטפורמות גם כשהגולשים כבר הקליקו הלאה? יש דבר כזה

    תנו לי עוד
    פרינט מודעה לעיתון פרסום בעיתון משרד פרסום אהוי קריאייטיב ברק אובמה

    מודעה עם שיניים

    איך רופא שיניים ישראלי מקבל פרסום עולמי? הכל התחיל באובמה.

    תנו לי עוד
    מערכת CRM ניהול לידים משרד פרסום אהוי קריאייטיב

    איך השגנו לידים איכותיים? – מייקאובר ה CRM הגדול

    מייקאובר ה CRM הגדול ניהול לידים ברמת דיוק פסיכית

    תנו לי עוד