ככה הזנקנו מכירות איקומרס ב 104%

מכירות אונליין e commerce איקומרס חנות מקוונת אהוי קריאייטיב משרד פרסום סוכנות דיגיטל הדקלאים

איקומרס לתמרים – קצת רקע

הדקלאים הם תאגיד חקלאי שמאגד בתוכו חלק ניכר ממגדלי התמרים בישראל עם דגש על מגדלים של תמרי מג'הול.
את רוב התמרים שלהם, הדקלאים מוכרים דרך רשתות השיווק או מייצאים לחו"ל.
בתחילת שנת 2019 הדקלאים השיקו אתר מכירות חדש שנועד לאפשר להם איקומרס – מכירת תמרים אונליין (e-commerce) ישירות לצרכנים.
מאחר ועיקר תקציב השיווק שלהם מופנה למכירות שטח ולייצוא, לא הוגדר תקציב פרסום משמעותי לטובת קידום המכירות בחנות המקוונת החדשה ולא בוצעה פעילות תדמיתית תומכת.

ואז אנחנו נכנסנו לתמונה…

בשורה התחתונה, לאחר שנכנסו לפעילות ניהול החנות והקמפיין בתחילת הרבעון הראשון של 2019, הצלחנו להגדיל באופן עקבי את היקפי המכירה אונליין – בכל רבעון. כעת, בסיום הרבעון הראשון של 2020, כבר הגדלנו משמעותית את היקף ההזמנות באתר, וכמעט הכפלנו את ההכנסה מהמכירות.


אז מה עשינו שמגיע לנו כל הטוב הזה?

השקענו חכם

תפישת יחס הזהב: 40 \ 60

יש מוצרים שרוכשים "פעם אחת", כמו רכב או מכונת כביסה ויש מוצרים מתכלים עם היקף רכישה חוזר כמו תמרים. לכל סוג מוצר, נדרש תמהיל מכירות שונה. מאחר ואנו עוסקים במוצרים מתכלים עם קהל לקוחות חוזר, בנינו תמהיל איקומרס תקציבי שחולק לשניים:

  1. 60% מהתקציב הוקדש לפרסום אונליין ישיר (ממוקד lookalike בפייסבוק)
  2. 40% מהתקציב הוקדש לפרסום רימרקטינג

מטרת הפרסום אונליין הוא להביא טראפיק רענן וחדש לחנות המקוונת. כאשר ברור שחלק מהם יבצעו רכישה במקום וחלק לא. אבל כאן נכנס לפעולה השלב השני בתכנית – פרסום רימרקטינג

למעשה, גם את קהל הרימרקטינג חילקנו לפי שני מאפיינים ולכל קהל יצרנו קמפיין ייעודי משלו עם מסרים ייעודיים.

  1. קהל לקוחות פוטנציאליים: גולשים מתעניינים שלא ביצעו רכישה
  2. קהל לקוחות קיימים: גולשים שביצעו לפחות רכישה אחת בעבר

האסטרטגיה הזו אפשרה לנו להגדיל ולהרחיב באופן עקבי את הטראפיק לאתר עם קהלים רלוונטיים מאוד, שמבוססים במאפיינים שלהם על קהל רוכשים מוכח.

התוצאה:

יצרנו גרעין איכותי של רוכשים חוזרים שהולך וגדל כל הזמן.

היינו יצירתיים

שילוב קריאייטיב חזק ב e-commerce

משום מה קיימת תפיסה בתחום האיקומרס שאומרת שהפרסום חייב להיות הארד סייל – הארד סייל – הארד סייל.

אז זהו שלא.

אנחנו לא מאמינים ב'לעשות כמו כולם' כי אנחנו מאמינים בקריאייטיב וזה מה שעשינו גם במקרה זה – וזה מה שהוכיח את עצמו בסופו של דבר. החלטנו ליצור שפה אייקונית ייחודית למטרת קידום המותג באיקומרס והטמענו אותה ב:

  1. פוסטים מכירתיים בעמוד הפייסבוק העסקי
  2. באנרים ממוקדים ב GDN
  3. דיוורים מכירתיים כחלק ממערך הרימרקטינג.

 דוגמאות לפוסטים:

התוצאה:

גם גולשים שלא ביצעו רכישה, עדיין הפגינו רמת מעורבות (engagment) גבוהה, עשו לייקים ושיתופים לפוסטים המכירתיים ועזרו להפיץ את המסרים השיווקיים שלנו באופן אורגני ולהגדיל את היקף המכירות.

זיהינו הזדמנויות

קמפיין פורים חכם שהקפיץ מכירות

לאורך הפעילות חקרנו את המוצר שלנו ללא הפסקה. כמו לדוגמה: איפה ומתי משתמשים בתמרים, מתי קוטפים אותם, איזה סוגי תמרים יש ומה המאפיין של כל אחד מהם, אילו סיפורים יש על תמרים ובאילו מאכלים אפשר להשתמש בהם.

הודות לתהליך הזה זיהינו הזדמנות שיווקית דווקא בפורים.

בפורים מכינים אוזני המן. כאילו דא.
קרוב לןודאי ש 9 מתוך 10 אנשים יאמרו לכם שאוזני המן ממולאות בפרג. הם צודקים, אבל גם מפספסים – כי  – אוזני המן במילוי תמרים וסילאן טעימות הרבה יותר. מתוך התובנה הזו זיהינו כאן הזדמנות גדולה ועלינו עם קמפיין ממוקד שקרא לגולשים להשליך את הפרג ה"מעצבן" ולעבור למילוי תמרים באוזני ההמן שלהם.

ככה נראתה מודעת איקומרס ממומנת בפייסבוק של המהלך:

ניהול חנות אונליין e commerce אהוי קריאייטיב הדקלאים

בדקנו את עצמנו

ניתוח מתמיד של DATA הוא המפתח להצלחה

מהשלב הראשון, ולאורך כל הקמפיין, הקפדנו על איסוף נתונים וניתוח שוטף שלהם.
אילו תמרים קונים? מתי קונים אותם? מה המאפיינים של הגולשים שקנו? איפה גולשים נעצרו במהלך תהליך הרכישה? על אילו פוסטים מכירתיים עשו יותר לייקים ושיתופים?

מתוך ניתוח ה DATA זיהינו מגמה מעניינת מאוד. מצאנו כי מעל 50% מהרכישות של תמרים בחנות נעשות בשעות הערב והלילה. הנתון הזה הוביל אותנו למסקנה שצריך לחזק את קמפיין המכירה דווקא בשעות האלו.

בעקבות כך, בנינו קמפיין רימרקטינג ייעודי לשעות הלילה כדי להגביר את המכירות. יצרנו קריאייטיב ייחודי שמתמקד ב"מכורי התמרים" והפעלנו את הקמפיין רק בשעות שבהן חיות לילה פועלות, עם הזמנת למסיבת תמרים לילית.

דוגמה לקריאייטיב:

E commerce אי קומרס חנות אונליין קריאייטיב אהוי קריאייטיב חנות מקוונת הדקלאים ניהול חנות מכירות אונליין קמפייןמכירות SALES e commerce אהוי קריאייטיב משרד פרסום סכונות דיגיטל הדקלאים הדקלאים חנות אונליין מכירות e commerce איקומרס ניהול חנות אהוי קריאייטיב סכונות דיגיטל משרד פרסום קריאיטיב

התוצאה

קפיצה נוספת במכירות.

אז מה למדנו מכל זה על איקומרס?

פעילות ניהול ופרסום של e-commerce (אי-קומרס) היא לא קמפיין של שגר ושכח. יש צורך בניהול פעיל ודינמי הכולל ניתוח מתמיד של דאטא, היכרות מעמיקה עם המוצר והשימושים שלו, השקעה גבוהה ברימרקטינג והרבה יצירתיות המאפשרת להגדיל משמעותית את המכירות באתר וליצור גרעין קשה של רוכשים חוזרים.

בא לכם קמפיין אצלנו? רק להשאיר פרטים פה

    מה? יש עוד?

    ניהול עובדים מהבית? איך עושים את זה?

    שתי השאלות המרכזיות שכרגע עולות בראשו של כל מנהל עם עובדים תחתיו הן: כיצד עושים ניהול עובדים מהבית בצורה נכונה? ואיך, לכל הרוחות, אמורים לנהל עסק אונליין?

    תנו לי עוד

    כיצד עלויות פרסום בפייסבוק מושפעות מאירועים במציאות?

    כיצד עלויות פרסום בפייסבוק מושפעות מאירועים במציאות?

    תנו לי עוד

    כשנפוליאון תכנן לוגו חדש – על אסטרטגיית מיתוג

    מיתוג הוא תהליך הרבה יותר מעמיק מליצור "לוגו יפה", תהליך מיתוג הוא מהלך של בניית אישיות ואישיות חייבת להיות ברורה וארוכת טווח.

    תנו לי עוד