א' אינגייג'מנט, ב' זה ברנד, ג' זה גאנט גדול

המדריך המלא לבניית אופי עמוד בסושיאל

פרסום | מדיה | סושיאל מדיה
ניהול סושיאל מדיה

שפה היא אחת מדרכי התקשורת הבסיסיים עם העולם שלמדנו עוד כשהיו לנו לחיים שמנמנות וזחלנו על 4. זה מתחיל מ"גו גו גה גה", עובר ל"אמא" ו"אבא", ומהר מאוד מגיע השלב של הרכבת משפטים שלמים ומובנים לכולם. נראה שאנחנו כבר שולטים בהכל, אבל כשמדובר ביצירת שפה ללקוח בסושיאל, אם אנחנו רוצים לבצע ניהול סושיאל מדיה נכון, אנחנו חוזרים שוב לשלב ההתחלה.

כדי שלא תביכו את עצמכם יותר מידי מול הלקוח עם "גו" ו"גה", הכנו עבורכם מדריך ליצירת שפה אישית ומותאמת לכל רשת חברתית.

מעשה ב… מי?

איש אחד חכם, בשם אלווין טופלר, אמר פעם: "האנאלפביתים של המאה ה-21 לא יהיו אלה שאינם יכולים לקרוא ולכתוב, אלא אנשים שלא יכולים ללמוד, להשתחרר ממה שלמדו וללמוד מחדש".

איך זה קשור אלינו בעצם?

נניח והלקוח שלכם הוא מותג משפחתי לייצור גלידות. מה יש כבר לדעת על גלידות? הן קרות, טעימות וספק שיש מישהו שלא אוהב אותן. כשהנחתם את כל ההנחות האלה, עשיתם טעות של מתחילים.

לא משנה אם הלקוח שלכם משווק מוצר שמוכר יותר או מוכר פחות, תמיד יש מה ללמוד. גם אם אתם בטוחים שאין מצב בעולם שהמוצר הזה יכול להפתיע אתכם.

אגב, ידעתם שלשף קונדיטור שמתמחה בייצור גלידות קוראים "גלסייר"?

 

via GIPHY

מזל טוב! מצאתם את הקהל שלכם

בואו נודה באמת, הצגת תמונה של חבר'ה צעירים שמלקקים גלידה בחוף הים בטקסט מלווה, "טילון שיטיס את הסאמר שלכם לחלל", ממש לא תעניין את בני הגיל השלישי ורק תגרום להם להתרחק מהמותג שלכם. אבל אופס! בדיוק גיליתם שדווקא הם הלקוח הפוטנציאלי. חבל.

שלב זיהוי הלקוח הרלוונטי כרגע (או לקוח חדש שאתם רוצים לכוון אליו), הוא אחד השלבים היותר חשובים ביצירת תוכן. משלב זה נגזרת כל האסטרטגיה.

עכשיו נשאלת השאלה – באיזו פלטפורמה אתם הולכים לפרסם תכנים?

השאלה הזו חשובה מפני שקהל העוקבים הרלוונטי עבורכם באינסטגרם, הוא לא בהכרח אותו קהל בפייסבוק או בלינקדאין (שלא נדבר על הטיק טוק). כל פלטפורמה חברתית כזו, מתאפיינת בגיל מסוים ובדרך פרסום מסוימת. לצורך העניין, אם גיליתם שקהל היעד שלכם הוא בני נוער בגילאי 12-18, מומלץ להצטייד במצלמה איכותית ולהתחיל לייצר סרטונים מגניבים לטיק טוק. אם תנסו לפנות לקהל הזה בפייסבוק, איבדתם אותם ופספסתם את הנקודה העיקרית בבניית אסטרטגיית התוכן.

מה שמוביל אותנו לנקודה שאם ללקוח שלכם יש מספר ערוצי סושיאל, מומלץ מאוד להתאים אסטרטגיית תוכן נפרדת לכל אחת מהם.

האם זה אומר שתטבעו בים של גאנטים שאין להם סוף? לא בטוח.

מבחינת הטקסט, זה יכול להיות אותו הטקסט עבור כל הפלטפורמות עם התאמות קלות פה ושם. השינוי האמיתי יהיה בויז'ואל. כמו שאמרנו, מה שיראה טוב ויעבוד טוב בפלטפורמה אחת עבור קהל מסוים, לאו דווקא יעבוד בפלטפורמה אחרת עבור הקהל הפוטנציאלי שנמצא שם.

אחרי שהבנתם מי הלקוח, מי קהל היעד ובאיזו פלטפורמה אתם הולכים לפרסם, אפשר כבר להבין די בקלות מה הולכת להיות השפה הטקסטואלית של הדף (מצחיקה, רצינית, שיווקית, סיפורית וכו'), מה שכמובן מוביל אתכם ליצירת השפה הויזואלית.

 

יצירת תוכן – ככה זה עובד

אחרי שבדקתם, חקרתם, שיננתם ולא ישנתם לילות, זה הזמן לחולל את הקסם, או במילים אחרות – להפוך טקסט יבש ומשעמם לפינות מגניבות וכיפיות בסושיאל.

יצירת פינות תוכן קבועות היא אחת הדרכים הטובות ביותר ליצירת תוכן לפייסבוק, אינסטגרם ואפילו לינקדאין. ככה תהיו בטוחים שתמיד תהיה לכם מסגרת כללית לכתוב בתוכה ולא תצטרכו להמציא את הגלגל מחדש בכל פעם, או יותר גרוע, להיתקע ללא תוכן.

נחזור לדוגמה עם השף שמייצר גלידות.

גיליתם עובדה מעניינת בתחום בו עוסק הלקוח שלכם? אולי תופתעו לדעת, אבל אם העובדה הזו עניינה אתכם, סביר להניח שהיא תעניין גם את הגולשים שעוקבים אחרי אותו הלקוח.

הנה, כבר יש לכם רעיון לפינה הראשונה, פינת עובדות מרתקות, כאלה שאף אחד לא שמע עליהן. אבל, האמת היא, שפינות מסוג "הידעת?" יצאו לכולם כבר מכל החורים ואם להיות כנים, זה סופר משעמם. החכמה היא לדעת איך להנגיש ללקוח משהו מוכר מזווית כל כך שונה ויוצאת דופן, זווית כזו שהוא בחיים לא היה מצפה לה.

כאן בדיוק היצירתיות שלכם באה לידי ביטוי. אף אחד מהגולשים לא ידע באמת איך קוראים לפינה כזו או אחרת (רק אם אתם תרצו שהם ידעו), אבל שם מגניב לפינה, ייתן לכם מסגרת של שפה מסוימת שתוכלו להיצמד אליה.

via GIPHY

יש מקום לוינטג' כשעושים ניהול סושיאל מדיה

כשאתם מקבלים לקוח חדש, אין ספק שזה מרגש. אתם שוקעים בתוך הדמיון ובתוך כל הרעיונות החדשים שצצים לכם בראש לשיפור הנוכחות שלו ברשתות החברתיות.

צריך למחוק קצת מזה, להסיר קצת מפה, או! ומה זה? ישר לפח! רגע, תעצרו.

לפעמים בכל מה שנראה כישן ולא רלוונטי, אפשר למצוא פנינים אמיתיות שרק צריכות שינקו אותן קצת וישלבו אותן בצורה הנכונה בעולם התוכן החדש שתיצרו.

תזכרו – לא כל מה שישן, צריך להיזרק לפח. הגולשים הוותיקים (שאולי כבר הפכו לשגרירים של אותו המותג) היו רגילים למשהו מסוים לפני שהגעתם. הדבר האחרון שתרצו לעשות הוא להבריח אותם בהרגשה שאין להם כאן יותר מקום.

via GIPHY

ניהול סושיאל מדיה בזמן אמת – לתפוס את המומנטום

על RTM (Real time marketing) שמעתם? שיווק בזמן אמת זו דרך מצוינת להשאיר את הלקוח שלכם תמיד במרכז העניינים.

תעקבו אחרי טרנדים, תתעדכנו בחדשות ותיצרו לעצמכם טבלה של חגים וימים מיוחדים בשנה.

 

כל אלה יאפשרו לכם ליצור תוכן לוהט ישר מהתנור עבור הלקוח. בבניית האסטרטגיה, אתם יכולים להחליט שזו תהיה פינה בפני עצמה, פוסט בודד או לשלב את התוכן כחלק מאחת הפינות הקיימות בהקשר המתאים כמובן.
כי ניהול סושיאל מדיה מתחיל דווקא בלימוד הרבה לפני התפעול.

 

 

שמרו על קשר

הגולשים שהם גם הלקוחות הפוטנציאליים של המותג שאותו אתם מייצגים, הם חלק בלתי נפרד מערוצי הסושיאל. ברצינות, אם לא היו גולשים שמתעניינים במותג שלכם, לא היה צורך בלכתוב תכנים, מכאן שלא היה צורך בכם. אוי לא!

אז איך בכל זאת להמשיך לעניין את הגולשים כל פעם מחדש?

אתם צריכים להבין מה הם תחומי העניין שלהם. אפשר אפילו לעלות שאלת סקר בה אתם מנסים לבדוק את העדפת הקהל למוצר כזה או אחר. מי שצפה בסדרה "אמילי בפריז", מבין עד כמה זה משמעותי לערב את קהל העוקבים במתרחש ולפעמים אפילו להעביר אליהם את המושכות.

בנוסף אתם יכולים לייצר תכנים שנויים במחלוקת וכאלה שמעוררים תגובה. כמו למשל פינת "בנאדם מחמד" שיצרנו ללקוח שלנו Hills. פינה שאף הורה גאה של החיה שלו, לא יכול להישאר אדיש בה.

דוגמה נוספת מהמגרש שלנו. החלטנו לקחת את הלקוח IQAIR– חברה לייצור מסנני אוויר, לרמה אחרת של ניחוחות. איך עשינו את זה? פרסמנו פוסט על העיר הכי מזוהמת באותה תקופה בארץ שלא נזכיר את שמה, ואפילו העזנו לתייג אותה (אהמ פתח תקווה). מיד אחרי שעלינו עם הפוסט נוצר שיח סוער, כזה שאפילו אנחנו לא ציפינו לו. ראש העיר בכבודו הגיב לנו יחד תגובות שונות של תושבי העיר הזועמים יותר והזועמים פחות. RTM טהור שהצליח. זו בדיוק הגישה לעורר את הקהל שלכם ולגרום להם להגיב ואפילו להעביר את זה הלאה.

מה לגבי ההודעה הדרמטית בפייסבוק של עיריית תל אביב על כך שהיא הצטרפה לטינדר? אוי התגובות שהיו שם.

הכי חשוב – אל תשכחו להגיב בחזרה למגיבים. אל תתעלמו מתגובות, תענו בנועם ובגובה העיניים. אל תתנו לגולשים שלכם להרגיש שהם מדברים לקיר. אף אחד לא רוצה שיתעלמו ממנו.

הולך להיות פאן!

פינות, כתיבה, אסטרטגיה, יצירתיות, כל זה טוב ויפה, אבל מה שיגרום לכם באמת ליהנות מהעבודה ולהבליט את הלקוח, הוא ללכת עם הבחירה שלכם עד הסוף. אחרי שהבנתם מי הלקוח והחלטתם באיזו שפה תדברו, קחו את זה לקיצון. אם השפה מצחיקה, אז שתהיה מצחיקה עד הסוף, אם השפה חצופה, אז תתחצפו עד הסוף.

אל תפחדו להעז ואל תתביישו לנסות להצחיק ולפעמים אפילו לעקוץ קצת את המותג שאתם מייצגים. זה רק נשמע ריסקי, אבל בהקשר הנכון, זה בדיוק מה שיגרום לקהל שלכם להגיד "וואלה בא לי לעקוב אחריהם", ואפילו לעשות לייק. תרגישו מה נכון ללקוח שלכם ופשוט תזרמו עם זה.

via GIPHY

בא לכם קמפיין אצלנו? רק להשאיר פרטים פה

    כוכבי מישלן

    3 כוכבי מישלן – רעיון שיווקי או אחת מתחבולות השיווק הכי טובות בהיסטורית הפרסום

    הדירוג המקובל והנחשק על ידי מסעדנים ושפים התחיל בכלל כרעיון שיווקי מבריק של יצרנית הצמיגים, מישלן.

    תנו לי עוד

    אל תזרקו כסף סתם: כל מה שצריך לדעת על ROI, ROAS ומה שביניהם

    אנחנו כאן כדי לדבר על הדבר האמיתי -  ROI  ו ROAS. מצלצל מוכר? טוב, אם אתם מתעסקים בפרסום בדגש על PPC ואיקומרס, בטח נתקלתם במושגים האלה, אבל גם אם לא, אנחנו נעשה לכם סדר.

    תנו לי עוד
    הכנה לדפוס

    סייב ושכחנו. איך עושים הכנה לדפוס בצורה נכונה?

    על המסך זה נראה שלמות! בא לך לנשק את עצמך מגאווה. הכל יושב בול על המילימטר, הגוון צבעים מדויק, ריח האושר באוויר ואז זה מכה בך כבאסה ביום מדהים- התוצר חוזר מהדפוס וכל המשרד על הרגליים.

    תנו לי עוד