גוגל שופינג - חווית הקניות שכבשה את הרשת

אם משהו יישאר איתנו בתום תקופת הקורונה - זה מה שיישאר

דיגיטל

בשנים האחרונות, עם גידול השימוש בקמפיין מסוג גוגל שופינג, חודש נובמבר הפך לחגיגת קניות אינטרנטית. הוא הוגדר כחודש קניות אונליין עם בלאק פריידי, סייבר מאנדיי ויום הרווקים הסיני. גם העסקים הישראלים הצטרפו בשמחה לחגיגה עם אירוע כחול לבן של שופינג איי אל. המכירות הנקודתיות בחודש זה השתלטו על כל השנה בתקופת הקורונה ואם משהו יישאר איתנו בתום תקופת הקורונה – זה מה שיישאר.

 

via GIPHY

 

ב-2019 דיווחו עסקים ברחבי העולם על מכירות בהיקף של יותר מ-50 מיליארד דולר באירועי המכירות של נובמבר. ב-2020-2021, למרות משבר הקורונה, ואולי בזכותו, קדחת המכירות באונליין שגשגה והרקיעה שחקים. חנויות רבות שנאלצו לסגור את שעריהן בפני לקוחות העבירו את המכירות שלהן לאתר ייעודי ומעלות קמפיינים במגוון פלטפורמות ובין היתר, גם במעניינת ביותר למכירות אינטרנטיות – גוגל שופינג.

via GIPHY

רק היום רק היום, באסטה לכל דורש בשוק הווירטואלי של העולם

בכל רחבי האינטרנט קיימת מגמת עלייה אגרסיבית של חנויות אינטרנטיות חדשות. נבנו עשרות פלטפורמות שמאפשרות לבנות דרכן חנויות וירטואליות ולמכור את המוצרים של אותם בעלי עסקים דרך האינטרנט. זה כל כך פשוט שכבר אין צורך בעלויות אחזקה גבוהות לאתרים ועלויות תכנות לאתרים האלה. כל מי שרוצה פותח באסטה בשוק הווירטואלי של העולם. יש מקום לכולם.

אז איך ממשיכים מכאן? קמפיין גוגל שופינג

האתגר הראשון הוא ההקמה של החנות הווירטואלית. פעם זה אולי היה מסובך, היום יש יותר ספקים לאתר, יותר פלטפורמות שניתן להקים בהן את האתר ולמעשה בוויקס, למשל, יכול להיות לכם תוך שעה אתר חדש דנדש ובו אתם יכולים למכור את מרכולתכם. (תלוי כמובן בידע הטכני שלכם)

מכיוון שהאתגר הראשון שהוא ההקמה הפך לפשוט יותר, בעלי חנויות אינטרנטיות או 'איקומרס' אם לדייק, עוברים מהר יותר לאתגר הבא. ומה האתגר הבא? איך להכניס גולשים לאתר, שיהפכו ללקוחות חדשים שיקנו את המוצרים שלהם.

כיוון שהתחרות בחנויות איקומרס גבוהה לא פחות ובענפים מסוימים אף הרבה יותר – בעלי עסקים נדרשים לפרסם את החנויות האינטרנטיות שלהם כדי שגולשים יגיעו לאתר לרכוש.

אחת האפשרויות הטובות יותר לפרסום מוצרים באינטרנט היא פרסום קמפיין SHOPING בגוגל: קמפיין שופינג מסוג זה מאפשר להציג את המוצרים שבעלי החנויות מוכרים למי שמחפש אותם.

בצילום מסך נוכל לראות דוגמא. חיפשנו בגוגל קורקינט חשמלי והתוצאות הראשונות הציגו מגוון קורקינטים במגוון מחירים, מחנויות אינטרנטיות שונות.

גוגל שופינג

אז איך ולמי הפלטפורמה מועילה?

קודם כל לגולשים

הגולשים מקבלים פריסה ויזואלית של תוצאות חיפוש עם כל מה שצריך כדי להשוות בין המוצרים ברמה השטחית. תמונה, מחיר ושם החנות. הבחירה היא קלה, מהירה ונטולת מסרים פרסומיים. כך ניתן לקבל מושג על טווח המחירים, על הסוגים השונים ועל המוכרים.

via GIPHY

וכמובן גם למוכרים

בניית קמפיין שופינג בצורה נכונה יכולה להוביל לתנועת גולשים לאתר של קהל ממוקד לרכישה שיכול לשמש אותנו בקמפיינים בהמשך. למרות שהמודעות מופיעות ברשת החיפוש – עלויות ההקלקה זולות יחסית למודעות סרץ' ולכן אנחנו צפויים לראות עלייה ב-ROAS הכולל של החנות, בשימוש במודעות שופינג.

ROAS –Return on Advertising Spend , או בשפתינו – החזר על הוצאות פרסום. להבדיל מ-ROI, מדד ROAS מתייחס ספציפית להכנסות ולהוצאות בתחום הפרסום.

הטיפ שלנו? מפרסמים חנויות איקומרס – השתמשו בקמפיין גוגל שופינג

שיטות התמחור החכמות של גוגל יעבדו בצורה טובה הרבה יותר אם יש היסטוריית נתונים של רכישות בחשבון.

לסיכום, כאשר מפרסמים במס' ערוצים חנויות איקומרס כדאי מאוד לשקול שימוש בקמפיין גוגל שופינג ככלי פרסומי באסטרטגיית הפרסום.

בא לכם קמפיין אצלנו? רק להשאיר פרטים פה

    קידום אתרים בגוגל – טרנדים ומגמות לשנת 2020

    בשנים האחרונות קידום אתרים בגוגל הפך לתחום דינמי עם טרנדים ומגמות שמשתנים משנה לשנה. מה מקדמי אתרים צריכים לדעת כדי להישאר רלוונטיים ב-2020?

    תנו לי עוד
    לבלוט ביוטיוב

    פרסום ביוטיוב ואיך להתמודד עם הכפתור "דלג מודעה"

    בואו נבין כיצד מתמודדים עם כפתור הדילוג ואיך אפשר ליצור מודעת וידאו ביוטיוב שתשאיר רושם ראשוני שבלתי אפשרי להתעלם ממנו.

    תנו לי עוד
    עיצוב קטלוג

    עיצוב קטלוג – איך אפשר לחדש?

    אחד הכללים החשובים ביותר כשניגשים לעיצוב קטלוג הוא התמקדות בחוויה הויזואלית מבעד לעיניים של הלקוח הפוטנציאלי, כי רק ככה תצליחו לתת מענה לחיפוש שלו בקטלוג. כלומר...

    תנו לי עוד